Конспект заняття з грамоти в старшій групі

Тема: Подорож сторінками журналу «Грамотійко»

Мета: ознайомити з буквою М; формувати вміння виділяти в словах звук М. Закріплювати знання дітей про вивчені букви та склади в дидактичних іграх, удосконалювати навички звукобуквенного аналізу. Вправляти у читанні складів та слів за посібником Л.Шелестової «Вчимося читати»;  розфарбовувати малюнки не виходячи за контури.  

Розвивати мислення, увагу, уяву; швидкість реакції, зв’язне мовлення, інтонаційну виразність мови.

Виховувати самостійність, наполегливість, зосередженість.

Обладнання: комп’ютер, посібник Л. Шелестової «Вчимося читати», олівці, мікрофон.

Підготовка вихователя:

1)    Шелестова  Л.В. Вчимося читати. – К.: Фенікс, 2012. – 115-121

Хід заняття.

Вих. Де ж це діти забарились?

Заблукали, загубились…

(відчиняються двері, заходять діти)

Ось і двері відчинились.

Ну нарешті, вже з’явились!

Добрий день, мої малята,

Любі хлопчики й дівчатка!

В нас сьогодні наче свято:

Гостей зібралося багато!

А ну на них ви подивіться

І веселенько посміхніться!

А я запрошую вас, діти, і всіх гостей в подорож сторінками журналу «Грамотійко» (1 слайд)

А допоможе нам у цьому… (2 слайд)

У садах, лісах блукає,

В жовтий колір все вдягає,

Золотисту стеле постіль,

Жде сестрицю білу в гості.

Так,це чарівниця Осінь. А як ви думаєте, чому її всі називають чарівницею? Чим вона нас дивує? (Листя пожовкло, почервоніло, опадає; птахи

відлітають у теплі краї; сонечко менше гріє…)

–         Який перший звук у слові «Осінь»?

–         Дайте характеристику цьому звуку.

–         Які ще звуки ви знаєте?

–         Чим відрізняються голосні звуки від приголосних?

–         Чим позначаємо звуки на письмі? (3 слайд.) Давайте назвемо вивчені букви. Які звуки позначають червоні букви? А які сині?

(4 слайд) Крильми махає метелик малий,

Хоче на мальву злетіти мерщій.

–       Який звук найчастіше зустрічається в цьому віршику? Якою ж буквою позначимо звук [М] на письмі? (буквою М). (5 слайд)

Давайте станемо парами так, щоб утворилася буква М.

А тепер запрошую вас на свої робочі місця, де  чекає чарівна книжка «Вчимося читати». Відкрийте за допомогою закладки книжку на сторінці 115. 

Знайдіть, будь ласка, ягідку з буквою М. Що це за ягідка? Нам потрібно розфарбувати її. Але спочатку давайте підготуємо наші ручки і зробимо пальчикову вправу. (6 слайд). А тепер візьміть олівець потрібного кольору і виконайте завдання: розфарбуйте ягідку малини з буквою М. Хто закінчив роботу, поставте олівчики в підставки.

Перегорніть листок  на сторінку 116. Щоб виконати слідуюче завдання, подивіться як пишеться буква М. (7 слайд) Давайте напишемо в повітрі букву М. А тепер ми можемо виконувати завдання: нам потрібно обвести букви і прочитати склади, що написані у метеликів на крильцях. Який олівець ми візьмемо для виконання цього завдання? (Простий)

Молодці! Ви правильно виконали завдання. Перегорнемо знову листок і на сторінці 118 (1.1.8) в словах обведемо склади з буквою М. Будьте уважні!

А перевірити це завдання нам допоможе наш журнал «Грамотійко». Подивіться і перевірте, чи правильно ви виконали завдання. (8 слайд) А тепер прочитаємо ці склади.

Ось і перегорнули ми останню сторінку журналу «Грамотійко». (9 слайд)

Вихователь бере мікрофон і сідає за стіл до дітей.

Дуже гарні ви малята,

Працювали ви завзято.

Мікрофон в руки  беріть,

Що дізналися – скажіть!

А що найбільше сподобалося?

 ГРАМОТІЙКО