Курчата на прогулянці

«Курчата на прогулянці»

(Інтегроване заняття з сенсорного розвитку та розвитку мовлення з використанням елементів методики М. Монтессорі для дітей раннього віку)

Мета:учити пізнавати і правильно називати кольори,маніпулювати з предметами Марії Монтессорі; вправляти в ходьбі по масажній доріжці;удосконалювати вміння швидкоорієнтуватися в просторі;вчити дітей малювати нетрадиційною технікою малювання;розвивати мислення, зорову пам’ять,дрібну моторику рук,емоційну чуттєвість і естетичний смак;стимулювати пізнавальний інтерес до природного оточення,виховувати доброзичливість,самостійність.

Матеріал та обладнання: м’яка іграшка півник, доріжка здоров’я, ілюстрація «Півникова родина», наголівнички «курчатка», макет сонечка, жовті прищепки, різнокольорові квіти з картону, пластикові кришечки червоного, зеленого та жовтого кольорів, червоний, зелений та жовтий стаканчики, гуаш, палітра для фарби, аркуш паперу А3 та вологі серветки.

Підготовка дітей: розучування віршика «Півник», закріплення поняття «один-багато», основних кольорів, праця з прищіпками.

Тривалість заняття: 15 хв.

Хід заняття

-Діти подивіться,тут доріжка,вона,напевно,чарівна.Давайте пройдемо по ній,і я впевнена,ми з вами потрапимо до казкової країни!

(Діти крокують по масажній доріжці.)

– Подивіться,хто це намальований на картинці?(Півник,курочка,курчата). А скільки півників на картині? (Один) А скільки ж курчаток? (Багато).

-Давайте ми з вами сьогодні пограємо в цікаву гру:ви будете малятами незвичайними, а малятками-курчатками.

(Діти погоджуються і з допомогою вихователя одягають наголівнички).

-Курчата,подивіться,що там попереду? (Сонечко)

-Яке воно?(Кругле,жовте,сумне)

-Як ви вважаєте,чому сонечко сумне?

Діти:У сонечка немає промінчиків.

-А давайте подаруємо сонечку промінчики.

(Діти пристібають промінчики-прищепки.Потім вихователь повертає сонечко.)

-Діти погляньте,яким стало сонечко?(Веселим)

Вихователь: Ласкаве сонечко

Всім нам усміхається.

І під сонечко курчата

Весело всміхаються

Нумо, дітонькі мої,

Крильця дружно підняли.

Низько, низько нахились.

Сіли, встали, сіли, встали,

Посміхнулись, запищали.

-А зараз,курчатка,підлітайте всі до мене,і ми з вами підемо далі.Подивіться,-напевно,на цю зелену галявину налетів сильний вітер, який так здув з неї квіти. Покажіть,як дме сильний вітер?А повільний?(Діти дмуть.)Давайте ми з вами зберемо квіти і посадимо їх назад на галявину.І вона знову стане різнокольоровою та красивою.

(Діти розкладають квіти різних кольорів, називаючи їх).

– Молодці,подивіться,галявина знову стала яскравою,красивою.

-Ви так старанно працювали! Які ж ви молодці! Поплескали собі! Ой, курчаточка мої, маляточка мої, поки ми з вами раділи хтось засмітив нашу красиву галявину.Давайте візьмемо різнокольорові стаканчики та зберемо в них кришечки. Але пам’ятайте, що у червоний стаканчик потрібно збирати тільки червоні кришечки,в зелений -зелені,в жовтий -жовті.

(Діти збирають кришечки, кожен у свій стаканчик відповідного кольору.)

-Молодці! Скільки ж кришечок зібрали ви? (Багато) Які ж ви спритні! Поплескали собі.

(Чути стукіт у двері)

– Ой, маляточка-курчаточка, хто там йде до нас?

Заходить Півник. Ігровий прийом.

– Дітки, хто це? (Півник)

-Подивіться,який Півник гарненький,який у нього гребінець,крильця.Чому ж він такий сумний? Давайте ми для нашого півника віршик розкажемо?

(Діти розказують всі разом вірш про півника)

– Молодці! Але чомусь півник досі сумний,можливо щось трапилось.Півничку,чому ти такий сумний?

Півник:Я так поспішав до вас у гості, що розгубив усі зернятка, що ніс своїм курчаткам.

-Не засмучуйся, Півнику, мої малятка-курчатка допоможуть тобі і намалюють для твоїх діток зернятка.

(Діти малюють ватними паличками зерна.)

Півник:Які гарні і смачні у вас зернятка,як їх багато!Мені дуже сподобалося з вами гратися. Ви такі молодці! Але час поспішати, на мене чекають мої малята,і я їх пригощу вашими зернятками. До побачення!

-Ну ось, мої маляточка-курчаточка, вже і наша з вами весела подорож добігла кінця.Дякую вам за старанність!

Аліна Глушан

вихователь

НВК № 41 «Райдуга»

м.Суми