Ознайомлення з буквою “С”

cМета: закріпити навички дітей називати знайомі букви, вміння відповідати на запитання; познайомити з буквою С, навчити читати та розрізняти склади з вивченою буквою; збагачувати словниковий запас; прививати інтерес до читання.

Розвивати мовлення, увагу, логічне мислення, творчу уяву та пам’ять.

Виховувати комунікативні навички, доброзичливе ставлення одне до одного.

Хід заняття.

Заходить вихователь.

Де ж це діти забарились?

Заблукали, загубились?

Заходять діти

Ось і двері відчинились.

Ну, нарешті! Вже з’явились.

Звучить запис шуму вітру, завірюхи.

Вихователь: Діти, а що вам нагадує цей звук? (Відповіді дітей)

А коли буває такий «сердитий» вітер? (Відповіді дітей)

А що кружляє у таночку над землею під подихом вітру? (Відповіді дітей)

Скажіть будь ласка, а що спільного у словах «сніг» і «сніжинка» (спільний звук [С])?

А де знаходиться звук [С] у цих словах?

Послухайте віршик:

Сіра гуска їсть овес

І сичить сердито «С-сс»!

Сіра гуско, не сварись!

Ось ця буква, подивись.

(Презентація «Буква С»)

Вихователь:А на що схожа буква С? (Продовження презентації)

(Шум вітру) Поки ми знайомилися з буквою С, вітер знову налетів і розкидав букви С по групі. Давайте ми їх знайдемо. (Відшукати картки з буквою по групі і сказати де вони знаходилися).

А на нас іще чекають сніжинки в нашій чарівній книжці.

Гра «Знайди сніжинку» 

Відкрийте книжку і на сторінці 145 ви бачите сніжинки. Розфарбуйте сніжинку з вивченою сьогодні буквою. А які ще букви є на сніжинках?

А наша книжка справді чарівна. Перегорнемо аркуш і на сторінці 146 потрапимо в теплі літні дні, де плавають соми.

Гра «Прочитай імя».

Щоб прочитати ім’я кожного сома, потрібно з’єднати пунктирні лінії. (Діти олівцем зєднують лінії і читають склади-імена).

А чому буква С велика?

Фізкультхвилинка. Вправа «Рибки»

Рибка плаває в водичці, (імітаці рухів риби – руки човником)

Рибці весело гулять. (хвилеподібні рухи рук)

«Рибко, рибко, витівнице,

Хочем ми тебе впіймать» (плескання в долоні)

Рибка воду сколихнула, (хвилеподібні рухи рук)

Рибка крихітку взялаєднання пальців в пучечки)

Рибка хвостиком махнула (мах руками)

І швиденько попливла. (хвилеподібні рухи рук)

Гра «Веселі сніжні баби»

А тепер запрошую пограти в гру «Веселі сніжні баби»: ми приклеїмо до снігових баб деталі з відповідними складами (Діти самостійно читають склади і знаходять відповідні)

Скажіть, а якби ми не допомогли сніжній бабі, зручно б їй було стояти серед подвір’я, гратися з нами? (Відповіді дітей)

Ми з вами ще раз переконалися як добре мати друзів.

Давайте дружно жити,

Щоб тепло всім було.

І кожного любити,

Усім нести тепло.