Урок математики в 2 класі

«Взаємозв`язок дій множення і ділення. Обчислення значень виразів із буквами. Розв`язування задач»

Тема. Взаємозв`язок дій множення і ділення. Обчислення значень виразів із               буквами. Розв`язування задач.

Мета: вправляти учнів у застосуванні випадків табличного множення числа 3     

та ділення на 3 під час розв`язування прикладів і задач; продовжити роботу по формуванню вмінь в учнів записувати числові вирази під диктовку та читати їх; закріплювати вміння знаходити значення буквених виразів та розв`язувати задачі з буквеними даними; повторити взаємозв`язок дії множення та ділення; розвивати увагу, пам`ять; виховувати милосердя, бажання прийти на допомогу.

Обладнання: ілюстрації до казки «Колобок», картки зі зразками написання цифр, матеріал для ігор, картки для індивідуальної роботи учнів, геометричний матеріал.

Тип уроку. Закріплення знань, умінь, навичок.

Хід уроку

  1. I. Організаційна частина

«Пролунав шкільний дзвінок.

Всіх покликав на урок.

Сьогодні у нас незвичайний урок,

В країну казок ми зробимо крок.

Тож сядьте рівненько і будьте уважні,

Щоб працювати було вам неважко»

  1. II. Повторення вивченого

  2. Усний рахунок

  • Гра «Не помилися!»

(На плакаті написані цифри від 1 до 30. Завдання: назвати числа, які є відповідями в таблиці множення числа 3)

  • Гра «Угадай приклад»

(Вчитель показує картку з відповіддю до табличних випадків ділення на 3, діти мають згадати приклади)

  • Гра «Який ряд кращий?»

I ряд                                                II ряд                                      III ряд

2 · 7                                                 8 · 2                                        2 · 6

12 : 3                                               24 : 3                                      18 : 3

5 : 5                                                 7 : 1                                        9 · 1

1 · 4                                                 6 : 6                                        8 : 8

  1. Хвилинка каліграфії

Завдання вчителя: « 3 я помножила на задумане число і одержала 24. Яке число я задумала?» (учні каліграфічно прописують цифру 8)

  1. Коментоване письмо

– різницю чисел 48 і 32 зменшити у 2 рази;

– частку чисел 27 і 3 збільшити на 28;

– добуток чисел 7 і 3 зменшити на 19;

– суму чисел 9 і 9 зменшити у 3 рази.

  1. II. Закріплення знань, умінь, навичок

  2. Оголошення теми, мети уроку

  3. Гра «Дешифратор»

– Сьогодні  на урок математики до нас завітав казковий герой. А хто це такий ви дізнаєтесь, коли розшифруєте запис:

С Н П К О С Н П Л О С Н П Б О К С Н П

  1. Розповідь казки « Колобок» одним із учнів до слів Зайчика : «Я тебе з`їм!»

(Вчитель повідомляє, що при умові виконання другокласниками завдання, яке поставив Зайчик, він подарує Колобку життя)

  • Завдання Зайчика: обчислити приклади на множення і побудувати до них по два приклади на ділення (підручник с.114, № 675)

  1. Фізкультхвилинка

  2. Розповідь казки вчителем до слів Вовчика: «Я тебе з`їм!»

  • Завдання Вовчика: знайти значення буквеного виразу (підручник

с. 114, № 678, «робота в парах»)

  1. Продовження казки одним із учнів до слів Лисички : «Я тебе з`їм!»

  • Завдання Лисички 1: задача 679(усно),

        680 (письмово, колективно)

  1. Слово вчителя

– Але Лисичка говорить, що це дуже просте завдання. От якщо учні справляться з геометричним завданням, тоді вона Колобку подарує життя.

  1. Фізкультхвилинка

  • Завдання Лисички 2:

– Визначити, скільки прямокутників і квадратів на малюнку?

(«робота в групах»)

  1. Домашнє завдання

с. 114, № 681, № 682;

повторити таблицю множення числа 2, 3 і ділення на 3.

  1. Підсумок уроку. Рефлексія.

– Чи сподобався вам урок? Що саме?

– Які труднощі виникли в ході уроку?

–  В казках завжди добро перемагає над злом. І тому ми сьогодні змінили сюжет казки «Колобок» і врятували життя одному із головних героїв. Всі учні дуже добре працювали, особливо (вчитель називає прізвища дітей, які були активними на уроці). Колобок дуже вдячний вам за це. А я впевнена (говорить вчитель), що ви ніколи не залишите в біді тих, хто потребує вашої допомоги.

– Давайте ще раз повторимо таблицю множення і ділення на 3.

«У 3 синичок 15 є суничок.

Як порівну ділити?

Скажіть синичкам, діти!»

«8 ваз у Катерини.

В кожній вазі апельсини.

По 3 в кожній вазі.

Скільки апельсинів разом?»

Вчитель початкових класів 

“спеціаліст вищої категорії”

Стадниченко М.І.